Portal samorzad.gov.pl to miejsce, na którym swoje internetowe serwisy mogą publikować wszystkie podmioty administracji publicznej. Inicjatywa jest kontynuacją Projektu Portal RP, który realizowany jest na rzecz budowy spójnego systemu informacyjnego na portalu gov.pl dla całej administracji. Jest to cyfrowa brama, udostępniająca różnego typu informacje i e-usługi oferowane przez administrację publiczną. Portal samorząd.gov.pl oferuje wachlarz możliwości i ułatwień dla administracji, począwszy od systemu do zarządzania treścią, który w łatwy i wygodny sposób umożliwia redaktorom na zarządzanie treściami i ich aktualizowanie. O tym, jak dołączyć do projektu, można przeczytać w poradniku. Znajdują się tam najważniejsze pytania i odpowiedzi na temat samego projektu samorząd.gov.pl oraz informacje, jak krok po kroku dołączyć do portalu.
Pełna treść poradnika dostępna jest w pliku pdf załączonym poniżej.